De Voedselbank Woerden voorziet iedere week ruim 180 huishoudens van een voedselpakket en de tendens is nu dat het aantal alleen maar toeneemt i.p.v. afneemt. Tegelijkertijd is er ook een afname van de producten, die men ontvangt van de supermarkten door hun prijs efficientie  Elke keer is het weer de vraag of er voldoende voedsel is voor de gezinnen die van de Voedselbank afhankelijk zijn.

Om voedsel in te zamelen is onze Lionsclub Woerden Castellum Laurum een inzamelactie gestart per straat. Iedere inwoner in Woerden kan op eenvoudige manier hieraan meedoen. Straatcoördinator worden!

Doel is om per straat met de buren elke maand bepaalde voedingsmiddelen in te zamelen voor de Voedselbank. Eén persoon per straat coördineert dit en plaatst een bak in de voortuin, waarin de lang houdbare producten worden verzameld. De straatcoördinator geeft maandelijks aan zijn/haar buren door aan welke producten er behoefte is. Vervolgens worden de ingezamelde producten 1 keer per maand door de vrijwilligers van Voedselbank Woerden opgehaald.
Producten die nodig zijn in de maand februari 2024 zijn:  Houdbare melk, koffiepads, Jam (niet zelf gemaakt) Ontbijtcrackers, Aardappelpuree, Pasta, Kruidn voor pasta, Vis in blik, Luiers nr. 6 en Billendoekjes
Iedereen die straatcoördinator wil worden voor deze actie kan zich melden bij onze Lions Club via woerden.castellumlaurum@lions.nl.

Inmiddels heeft een aantal straten zich gemeld.

Haagwindeveld, Speerdistelveld, Klaproosweide, Ijsseloord, Stromenlaan, Jerseykade, Vincent van Goghlaan, de Dieze, De Kuinder, Amsteloord, Bijlander, Fort Oranje, Bastion Willem, Schumanlaan, Maasoord, Berkenlaan, Jacob catslaan, Joop den Uylhof, prof Gerbrandylaan, Vogelwikkeveld, v.d. Duijn van Maasdamlaan, Marshallaan, Guldendreef, Amsterdamlaan,, Berkenlaan, Leliestraat, Dahliastraat, Dick Ketstraat en Leo Gestelstraat, de Gouwe/de Waver, Stromenlaan, Bekenlaan, Leeuwerikstraat, Jacob Catslaan, Voorstraat, Vossenschanslaan, Nieuwendijk,  Cattenbroekerdijk,  Gerverscop en Bisschopshof, de laatste 2 in Harmelen.

Uitbreiding in alle kernen van Woerden is zeer gewenst!

Hierbij de vlog om te zien hoe het in de praktijk werkt:

Laten we samen Voedselbank Woerden helpen door mee te doen met deze actie !