29/06/2022

De slag om Woerden 2022 bracht € 6000,- op voor het Thuishuis Woerden!

16e editie Slag om Woerden voor Thuishuis Woerden

Voor de 16e keer organiseerde onze  Lions Club Woerden Castellum Laurum het Bedrijvenspel, beter bekend als ‘De Slag om Woerden’. Op 23 juni streden 19 teams fanatiek tegen elkaar om de slimste te zijn. En dat ten bate van Thuishuis Woerden, die zich inzet om eenzaamheid onder ouderen te verminderen.

Zoals altijd was het in het Kalsbeek College weer een bijzonder gezellige avond. Mede dankzij de zomerse buitentemperatuur werd het een verhitte strijd. Voor ontspanning zorgde het gastoptreden van Kiki Schippers, een cabaretier die opgroeide in Woerden en landelijk bekend is van o.a. De Slimste mens, winnares van de Annie M.G. Schmidtprijs 2017 en vele optredens tijdens Spijkers met Koppen en De Vooravond. Zij koos voor Thuishuis Woerden als goede doel.

Aan het eind van de avond maakte Edith de la Fuente, voorzitter van de commissie, de opbrengst van het spel bekend en overhandigde zij een cheque van € 6.000 aan Bernhard Drost en Lotte Ruyten van Thuishuis Woerden. Volgens Lotte een ‘fantastisch mooi bedrag, waarmee ze heel veel mooie activiteiten voor ouderen kunnen organiseren”

Winnaar van de Slag om Woerden was dit jaar het team van het Minkema College. Blij verrast en trots namen zij de Leeuwen bokaal in ontvangst. Het Team van het VSB FondsWoerden zat hen op de hielen en werd tweede.

De winnaars dit jaar het team van het Minkema College.

Lotte Ruyten ontvangt € 6000,- van cabaretier Kiki Schippers voor het Thuishuis Woerden.

Het goede doel

Kiki heeft met Stichting Thuishuis Woerden een lokaal goed doel uitgekozen waar de opbrengst van deze avond grotendeels naar toe gaat. Thuishuis is een vrijwilligersorganisatie die zich in heel Woerden inzet om eenzaamheid onder ouderen te voorkomen en te verminderen. Met een proactieve werkwijze & de ‘geef-nooit-op’ methodiek ondersteunen zij ouderen weer mee te doen. Oftewel: ‘Op een gezellige manier oud te worden’, altijd vanuit de behoefte van de oudere.

Met dank aan de Milandhof uit Zegveld, die de catering verzorgde en het Kalsbeek College, die de ruimte beschikbaar stelde.