19 november 2020
Woerden

Hulp Voedselbank Woerden d.m.v. Statenactie!

Op dit moment zijn er ruim 106 gezinnen in Woerden en omstreken die elke week naar de Voedselbank gaan. Mede vanwege corona stijgt het aantal deelnemers snel. Tegelijkertijd de kunnen de gebruikelijke inzamelingsacties niet of nauwelijks uitgevoerd worden. Elke keer is het weer de vraag of er voldoende voedsel is voor de gezinnen die van de Voedselbank afhankelijk zijn. Daarom organiseert Lionsclub Woerden Castellum Woerden een inzamelactie per straat. Iedere inwoner in Woerden kan op eenvoudige manier meedoen.

Doel is om per straat met de buren elke maand bepaalde voedingsmiddelen in te zamelen voor de Voedselbank. Eén persoon per straat coördineert dit en plaatst een bak in de voortuin waar de lang houdbare producten worden verzameld. De straatcoördinator geeft maandelijks aan zijn/haar buren door aan welke producten er behoefte is. Vervolgens worden de ingezamelde producten 1 keer per maand door de vrijwilligers van Voedselbank Woerden opgehaald. De actie is volledig coronaproof.

Producten deze maand Juni: Houdbare melk, beschuit, koekjes, koffiepads,thee, ontbijtgranen en ontbijtcrackers, pakjes gezeefde tomaten, Zuigelingenvoeding (alleen nr 3 van het merk Kruitvat) toiletpapier.

Iedereen die straatcoördinator wil worden voor deze actie kan zich melden bij onze Lionsclub via woerden.castellumlaurum@lions.nl.
Inmiddels heeft een aantal straten zich gemeld:
Haagwindeveld, Klaproosweide, Ijsseloord, Rijnkade, Jerseykade, Amsterdamlaan, Vincent van Goghlaan, Defensie-eiland Zuid, de Vlist/zoom, Magnolialaan, Defensie-eiland Noord, de Dieze, Brussellaan, Coba Ritsemastraat, De Kuinder, Fort Oranje, Utrechtsestraatweg, de Gouwe/de Waver, Bastion Willem, Hendrik Ibsenweg, Schumanlaan,  Maasoord. Berkenlaan, prof. Gerbrandylaan, Vogelwikkeveld, Guldendreef, Marshallaan,Ibizikade en Berlingkade, Bastion Maurits, Tulpstraat,Vaartuigenlaan, Barwoutswaarder en v.d. Duijn van Maasdamlaan.

Uitbreiding in alle kernen kernen van Woerden is zeer gewenst.

Laten we samen de Voedselbank Woerden helpen!